Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Amerykańscy przedsiębiorcy w poszukiwaniu lubuskich smaków

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: | 2015-09-23 08:01:53
aktualności

W dniach 22-24 września br. w Lubuskiem przebywają reprezentanci biznesu z USA oraz firm i organizacji z branży spożywczej zainteresowani importem artykułów spożywczych z terenu województwa lubuskiego. Celem wizyty jest nawiązanie współpracy...

W dniach 22-24 września br. w Lubuskiem przebywają reprezentanci biznesu z USA oraz firm i organizacji z branży spożywczej zainteresowani importem artykułów spożywczych z terenu województwa lubuskiego. Celem wizyty jest nawiązanie współpracy gospodarczej lubuskich przedsiębiorstw z biznesem amerykańskim oraz prezentacja walorów gospodarczych naszego województwa.

Odbywająca się w dniach 22-24 września br. gospodarcza misja przyjazdowa ze Stanów Zjednoczonych Ameryki do województwa lubuskiego jest finansowana ze środków Poddziałania 6.2.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, na lata 2007-2013 w ramach projektu Sieć Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE).

Program misji obejmuje konferencję połączoną z rozmowami biznesowymi z lubuskimi przedsiębiorcami, wizyty w lubuskich firmach i parkach technologicznych, seminarium połączone z rozmowami biznesowymi z lubuskimi przedsiębiorcami, wizyty w lubuskich przedsiębiorstwach, wizyty w parkach naukowo technologicznych,

W drugim dniu zaplanowano seminarium na którym m.in. zostanie przedstawiony potencjał województwa lubuskiego, oferta spółki Zielonogórski Rynek Rolno-Towarowego jako platformy współpracy przedsiębiorców lubuskich i amerykańskich, informacje nt. współpracy polsko-amerykańskiej. Po seminarium planowane są rozmowy biznesowe pomiędzy przedstawicielami biznesu amerykańskiego i polskiego. Trzeci dzień to wizyty w firmach Magnolia i Sulma oraz winnicy w Mierzęcinie. W ostatnim dniu odbędzie się prezentacja oferty parków, m.in. w St. Kisielinie, Sulechowie i Gorzowie Wlkp. oraz wizyta w winnicy w Górzykowie.

- Region lubuski smakuje wyjątkowo, winem, miodem i dojrzewającą kiełbasą. Mam nadzieję, że lubuscy producenci również skorzystają z tych rozmów. Mamy produkty, które Was z pewnością zachwycą. Mamy w Lubuskiem producentów rzodkiewek, truskawek, szparagów, znani jesteśmy z ryb, takich jak sandacz, karp. Przedsiębiorców amerykańskich interesują również produkty alkoholowe, a w programie zaplanowano wizytę na winnicy. Większość z tych firm ma korzenie polskie, nie będzie więc bariery językowej i mentalnej. Zapraszam do zapoznania się z tym co najlepsze na Ziemi Lubuskiej i życzę owocnych rozmów – dodała marszałek.

Podczas spotkania z dziennikarzami amerykańcy przedsiębiorcy mówili m.in. o tym, czego spodziewają się po tej wizycie i jakich produktów szukają. - Wasz region jest czysty i ekologiczny. Wydaje mi się, że wiele ciekawych pomysłów tu znajdziemy i uda się nawiązać współpracę. Jest wiele produktów np. słodycze, produkty przetwórstwa owocowo-warzywnego – dżemy, ogórki konserwowe, które kupują Amerykanie i im smakują. Polskie jedzenie jest dużo zdrowsze, nie ma tyle chemii, co w amerykańskim jedzeniu ­- mówił podczas spotkania z dziennikarzami Jakub Sumara z Polish Folklore Import Co. Firma ta prowadzi sprzedaż słodyczy, przetworów owocowych, syropów, napojów, makaronów, zup, nabiału, przypraw, artykułów do pieczenia i warzyw konserwowych. Andrzej Koziarski z Old World Quality Foods mówił, że poszukuje głównie produktów ekologicznych. Firma, którą reprezentuje prowadzi sprzedaż warzyw i sałatek konserwowych, konserwy, sosów i słodyczy.

Inne firmy biorące udział w misji to m.in. Ludwig Foods - firma prowadząca sprzedaż mrożonek, produktów mlecznych, słodyczy, napojów, dżemów, konserw, sosów i koncentratów, przetwory zbożowe (mąki, makarony itp.). Norman Distribution zajmuje się dystrybucją zdrowej żywność (przekąski, napoje, żywność paczkowana) w całych Stanach Zjednoczonych, zaopatruje sklepy, restauracje, hotele itp.

Adamba Imports International skupił się na sprzedaży makaronów, wafli, słodyczy, dodatków do pieczenia, soków, przypraw, przetworów itp.


(lubuskie.pl)